23 maj kl. 10.00

Öka din B2B-försäljning med e-export

Utforska de senaste trenderna inom e-export baserat på nya köpbeteenden hos konsumenter, digitala försäljningskanaler och marknadsplatser i de nordiska länderna.

Nya studier har visat att de skandinaviska länderna rankas bland de bästa i Europa när det gäller onlineförsäljning på sina hemmamarknader, men att de inte når upp till det europeiska genomsnittet när det gäller gränsöverskridande försäljning till andra europeiska länder. Följaktligen går de miste om vinstpotential.

Genom att anamma e-export kan skandinaviska B2B-företag dra nytta av digitala plattformar för att expandera över gränserna och ta del av nya kundbaser och marknadssegment.

Men hur kommer man igång, vilka faktorer bör man vara medveten om och vilka kanaler bör man överväga?

Titta på detta webbinarium, där vi tillsammans med Channable och Dansk Industri guidar dig genom den digitala kundresan, de senaste B2B-trenderna och möjligheterna inom e-export:

  • Hur konsumenternas beteende och preferenser förändras på olika marknader och kanaler
  • Hur skandinaviska företag lyckas med e-export genom att anpassa sig till dessa förändringar
  • De fyra mest framgångsrika vägarna till tillväxt och marknadsandelar när det gäller onlineförsäljning
  • Vilka försäljningskanaler för e-handel som ska användas och hur man optimerar sin närvaro på nätet för att hitta

Webbinariet är på engelska. 

Thomas Wilson

Account Executive, Channable

Mie Bilberg

Senior Advisor of eCommerce & e-eksport, Danish Industry

Kaspar Luk Larsen

Marketing Director, DynamicWeb

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing