Nevotex

B2B e-handels- och kundportal för att förenkla komplex försäljning och stödja återförsäljare

Lösningen bygger på ett användarvänligt gränssnitt med fokus på snygg design, kort svarstid, enkel navigering och kategoriserade produktsidor med djupgående produktinformation. Med smartsearch-funktionen kan användaren enkelt navigera genom hela produktkatalogen med hjälp av relevanta sökförslag.

Nevotex är en av Sveriges ledande grossistleverantörer av möbeltextilier till möbeltillverkare, tapetserare och inredningsarkitekter.

Utmaning

Nevotex ställdes nyligen inför utmaningen att utforma och hantera en digital lösning som klarar att sälja deras komplexa produktsortiment beståendes av många olika enheter

Nevotex behövde en komplett webbshoplösning som kunde generera fler onlineaffärer och samtidigt erbjuda realtidsintegration till företagets ekonomisystem, Dynamics NAV.

Dessutom var det nödvändigt att lösningen kunde rymma företagets många utländska filialer, genom att kunna ta emot ett ökande antal språkversioner och lokala valutor.

Lösning

B2B e-handels- och kundportal för att förenkla komplex försäljning och stödja återförsäljare

Lösningen bygger på ett användarvänligt gränssnitt med fokus på snygg design, kort svarstid, enkel navigering och kategoriserade produktsidor med djupgående produktinformation. Med smartsearch-funktionen kan användaren enkelt navigera genom hela produktkatalogen med hjälp av relevanta sökförslag.

Nevotex nya lösning innehåller även avancerade beräkningsmallar som hämtar fraktpriser från DHL, som baseras på vikt och volym. Realtidsintegrationen med Dynamics NAV gör det enkelt och säkert för Nevotex att hantera produkter, kunder, beställningar och lagerhållning.

Det ger också kunderna möjlighet att logga in för att få tillgång till orderhistorik, kundspecifika priser och personligt innehåll. Kombinationen av dessa funktioner gör det mycket enklare att lägga beställningar via e-handelslösningen, antingen genom att lägga till en helt ny beställning eller genom att använda ombeställningsfunktionen för att spara tid. För majoriteten av Nevotex kunder tillför den nya webblösningen mervärde och bekvämlighet i beställningsprocessen.

Vår webblösning lyckades anpassa sig till våra förväntningar på en digital lösning där vi har tusentals interna och externa användare. Våra nyckelordstriggers som vi har haft som unika försäljningsargument i denna process har varit; ansiktslyftning, skalbarhet, produktpresentation, responsivitet, och Easy Administration Interfaces.

Vi har ett stort behov av att ge våra ungefär 8 000 användare, fördelade på fyra marknader i olika länder, så mycket flexibilitet som möjligt genom digital användarsupport. Våra kunder måste enkelt kunna välja leveransadress för sina beställningar och hantera sin användarprofil på ett rationellt sätt. Vi har nu skapat den absolut bästa lösningen för vår organisation, vilket ger oss en stor konkurrensfördel gentemot andra.

Mona Manley, Sales Manager, Nevotex AB
Resultat

En revolutionerande lösning som stärker företagets position som en ledande aktör

Nevotex fokus som distributör och sälj- och marknadsorganisation måste ALLTID vara att bevaka sin marknad och behålla sin ledande marknadsposition. Det är nu möjligt med den nya webblösningen utvecklad på Dynamicwebs plattform, där intern personal men även externa kunder nu får ökad tillgänglighet genom den responsiva lösningen.


Lösningen är flexibel och klarar enkelt av flera språkversioner som var och en är anpassad till den enskilda marknaden, med utvalda kollektioner, marknadsföringsmaterial samt betalnings- och fraktsätt. Nevotex har även möjlighet att skapa segmenterade webbshoppar i samma språkversion, som anpassar sig till olika kundsegment i förhållande till produktpreferenser och köpbeteende. Redan från dag ett har den nya webbshoplösningen ökat onlineförsäljningen med mer än 100 %.

 

Segment

B2B e-handel, Dynamics NAV

Plats

Sverige

Partner

Mindflower

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing