Uno-X Lubrication

B2B-Portal med labbanalys, mobilsökning och integration till Visma Business.

Allt tillsammans ger det ett funktionellt e-handelsuniversum med ett komplext kundcenter och smart "snabb beställnings"-funktion för att stödja en sömlös användarupplevelse som genererar långsiktig och värdefull kundlojalitet.

Uno-X Lubrication är specialiserat på att förse nordiska grossistkunder med smörjmedelskvalitetsprodukter från Texaco, Chevron, Panolin och Anderol.

Utmaning

Uno-X ville uppgradera sin webblösning för att tillgodose växande konsumentbehov av digitalisering och för att differentiera sig från sina konkurrenter med en ny, innovativ och skalbar plattform.

Första steget var att utveckla en ny webbplats med B2B e-handel och integration till Note-systemet som används av Uno-X analysavdelning. Dessutom krävde Uno-X sömlös integration till deras affärssystem Visma Business.

Lösning

På några intensiva månader lyckades Uno-X tillsammans med DynamicWeb att utveckla en ny digital identitet och integration till externa datakällor. Specifikt är sökfunktionen på förstasidan ett unikt verktyg som nu är tillgängligt för kunderna.

Lösningen gör det möjligt för Uno-X att enkelt skapa och lägga till nya landningssidor med de inbyggda sökmekanismerna och integrationerna och kan till och med välja vilket Visma- och OATS-språk (externt system som ger information om vilka oljor som är lämpliga för specifika bilar, lastbilar, lantbruk maskiner med mera) som ska visas på kundernas landingpages..

Uno-X har dessutom fått ett personligt dashboard lanserats som visar allt från utlåtanden, senaste beställningar och senaste analyser från laboratoriet. Med en personlig inställning definierat utifrån varje individuell användarroll styrs det vilket innehåll och vilken data, användaren presenteras för.

Resultat

Allt tillsammans ger det ett funktionellt e-handelsuniversum med ett komplext kundcenter och smart "snabb beställnings"-funktion för att stödja en sömlös användarupplevelse som genererar långsiktig och värdefull kundlojalitet. 

Den nya skanningslösningen låter kunderna skanna sina förpackningar från vilken mobil enhet som helst med en kamera, som sedan bearbetas av en intelligent vägnings- och Levenshtein-avståndsalgoritm som identifierar produkten i handen. Detsamma gäller när kunderna skannar konkurrerande produkter och presenteras för motsvarande produkter ur Uno-X produktsortiment. Nästa steg är att enkelt beställa de skannade produkterna. Detta är inte en APP utan en webbaserad lösning med DynamicWeb som kärna.

Segment

B2B e-handel, Visma

Plats

Sverige, Danmark

Webbplats

Partner

twoday Co3

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing