Inside Sales Consulant

Vill du vara en del av ett ungt och dynamiskt team, där samarbete och starka relationer står i centrum? Är du flytande i svenska, behärskar engelska och vill du hjälpa till att utöka kundbasen i Sverige inom digitala lösningar med fokus på e-handel och hemsidor?
Written on 17.06.2022, 13:24
Inside Sales Consulant

Din roll i teamet
Du kommer att ingå i vårt nordiska affärsutvecklingsteam i nära samarbete med danska, norska och svenska kollegor. Vi har ett nära samarbete och du har möjlighet att arbeta på våra kontor i Århus, Köpenhamn, Oslo eller Stockholm.

Få en vardag med mycket kundkontakt
Din primära uppgift blir att söka och screena nya potentiella kunder på den svenska marknaden. Din dag börjar med en ‘check in’ med dina närmaste kollegor. Här har du möjlighet att dela erfarenheter, idéer och funderingar och du får en ledare som löpande guidar dig och utvecklar dig.

Därefter är uppgiften att kvalificera nya leads från vårt CRM-system, dra nyttja av information från försäljning och marknadsföring som därmed gör dig redo att börja ringa ut för att få några bra möten i kalendern.

Därefter kommer du själv att kunna hålla några av mötena via Teams och på plats med de potentiella kunderna.

Du kommer att bli en 100-metersmästare i att gå i dialog med nya kunder och hjälpa dem att identifiera digitala e-handelsmöjligheter i sin verksamhet. Du är därmed med och utmanar företagets förmåga att leverera och driva en konkurrenskraftig verksamhet genom att erbjuda dem rätt verktyg inom vår produktportfölj.

Du kommer att fokusera på:

• Kartlägga var kunderna befinner sig digitalt och köpmässigt.

• Identifiera rätt intressenter och vara öppen för deras utmaningar.

• Etablera en relation och sparra med kunden om möjligheterna att utveckla sin verksamhet.

Din erfarenhet och kompetens
Du kan vara nyutexaminerad inom försäljning och marknadsföring eller liknande, och kan ha. 1–2 års erfarenhet av försäljning, kundservice eller mötesbokning. Motivation väger högre än bakgrund och du får möjlighet att börja på ett ställe där vi kan ge dig den digitala utbildningen.

Vi förväntar oss att du:

• Talar och skriver svenska och engelska och har god kommunikationsförmåga.

• Snabbt kan sätta dig i kundens plats och identifiera och förstå kundens utmaningar.

• Sätta upp höga mål för dig själv, utveckla handlingsplaner och sätter en ära i att uppnå dem

Du behöver inte vara bekant med Dynamicweb. Vi vill säkerställa att du får allt nödvändig insikt och kunskap om våra produkter och lär dig föra en konstruktiv och professionell dialog med potentiella kunder.

Din personlighet är viktig för oss!
Du har ett genuint intresse för affärsutveckling av e-handel och utgående marknadsföring och du kommer att passa bra om du är:

• Trovärdig och har ett lyssnande och förstående förhållningssätt till dialog.

• Proaktiv och uthållig och trivs i en social och informell arbetsmiljö.

• Är självgående och har stort driv.

Det viktigaste är att du är självgående och inte är rädd för att ta första samtalet med kunden.

Vi erbjuder
En chans att börja i ett företag där det finns utrymme för individuellt lärande och nära samarbete med erfarna profiler. Du kan se fram emot att arbeta nära några av de skickligaste konsulterna och säljarna, och vi ser till att du får den nödvändiga utbildningen som säkerställer den bästa utgångspunkten för din framgång. Du kommer också att arbeta med välkomnande kollegor i en informell struktur med en avslappnad och humoristisk arbetsmiljö över Danmark, Nederländerna, Tyskland, England, Norge och Sverige.

Om Dynamicweb
Dynamicweb är ett mjukvaruhus som utvecklar molnbaserade digitala plattformar. Vi ser till att våra kunder levererar bättre digitala kundupplevelser genom till exempel innehållshantering, digital marknadsföring, e-handel och produktinformationshanteringslösningar. Vi har fler än 300 kunder och fler än 200 anställda och vi är stolta över att arbeta med 4 000 varumärken, som till exempel Lego Wear, Unilever, L’Oréal, Flying Tiger, Toyota, Europcar. Vårt huvudkontor ligger i Århus men vi har kontor över hela världen och du kommer att ingå i ett internationellt teams med kollegor i bland annat Norge, Nederländerna, Asien och USA.

Vill du vara med i laget?
Är det här chansen du har väntat på? Skicka in din ansökan så snart som möjligt där du berättar varför du är den kandidat vi har väntat på. Vi tillsätter tjänster löpande och anställer när rätt matchning hittas.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Har du frågor om tjänsten, kontakta Country Manager Klaus Skriver på telefon: +46 724 55 14 41