Hur skapar man framgångsrik B2B E-handel?

Varför tenderar B2B handel att vara tråkigare och mindre relevant än B2C? Vi är övertygade om att B2B-företag inte har råd med att uppfattas som tråkigare og irrelevante. Gör man det, kommer man att förlora intäkter.
 
Vi ser att B2B marknaden alltmer kommer att likna B2C ur ett UX perspektiv, vilket innebär att man kommer att behöva en användarupplevelse i världsklass. Vi ser också hur viktigt det är med en relevant och effektiv presentation av produkterna på e-handelsplatsen, annars tappar kunden snabbt sitt tålamod och börjar titta åt ett annat håll.
 
För att attrahera morgondagens kunder i en värld av intuitiva B2C gränssnitt och relevant produktinfo finns det helt enkelt inte plats för dålig B2B design, interaktion og produktpresentation. 
 
Hör från Forresters senior analytiker Joe Cicman och Amanda LeClair, hur man använder e-handel och PIM tillsammans för att öka slutresultatet.
 
Hör Cecilia Lundgren, E-Com manager för Sublime, berätta om processen för att förbättra användarupplevelsen igenom tre enkla steg: 
 

  • Steg 1: Lär känna dina målgruppar och dina kunder
  • Steg 2: Gör ditt strategiska val 
  • Steg 3: Utveckla koncept och UX i världsklass

 
Om Sublime
Sublime är en kreativ digitalbyrå som utformar, utvecklar och förädlar digitala tjänster åt företag och organisationer. Sublime har över 25 års erfarenhet av att arbeta med digitala tjänster och har nån av branschens längsta kundrelationer.

The form was not found (ID: 207)